El Forumstoa: secció de fòrums de La Stoa.
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
El Forumstoa: secció de fòrums de La Stoa.

Els fòrums stoers de Forocatalan seran suprimits a mig plaç, potser en menys de tres mesos, en virtud d'una sentència legal stoera ja aprovada que no admet recursos. Demano la vostra comprensió en aquest tràmit legal i els seus efectes.
 
ÍndexCercarÚltimas imágenesRegistrar-seRegistrar-seIniciar Sessió

 

 Autoentrevista a Crom sobre les seves relacions amb la Viquipèdia.

Ir abajo 
AutorMissatge
Crom-el-nordic
Admin
Crom-el-nordic


Nombre de missatges : 948
Data d'inscripció : 25/05/2008
Edad : 47

Autoentrevista a Crom sobre les seves relacions amb la Viquipèdia. Empty
MissatgeAssumpte: Autoentrevista a Crom sobre les seves relacions amb la Viquipèdia.   Autoentrevista a Crom sobre les seves relacions amb la Viquipèdia. Icon_minitimeDc Ago 13, 2008 9:15 pm

Aquesta autoentrevista és seriosa, i tot el que s'explica en ella és verídic i formal. Potser hauria de formar un article més que no una entrevista, però, ja que La Stoa PHP-Nuke està en procés de tancament, prefereixo posar-ho aquí en un fòrum, a veure si algú vol colaborar. Ja ho veurem. Espero que aquest diàleg a "dues" bandes us sigui útil. Salutacions!!

----------------------------------------------------------------------

- ¿Com van les relacions amb la Viquipèdia?
- Pel que sembla, totalment estancades. Només s'escolta el silenci...

- ¿Algú de la Viquipèdia t'ha escrit algun missatge des que vas marxar?
- No. Reviso regularment els missatges que pogués rebre de la Viquipèdia (entrant en la web, naturalment), i ningú em vol escriure. Si ells em tenen en ment, no ho demostren d'aquesta manera.

- ¿Estàs expulsat de la Viquipèdia, de debò?
- No, en absolut; ni tant sols estic en cap estat de suspensió actualment. El que passa és que estic en dimissió. No hi ha colaboracions meves perquè em nego a donar-les.

- ¿Has estat mai expulsat o suspès de la Viquipèdia?
- Bé, si entenem una expulsió com una inhabilitació al cent per cent d'una web, doncs no, la Viquipèdia mai m'ha expulsat. Ara bé, algun administrador m'ha suspès a temporades. I remarco que mai han dit quina falta era la meva. ¿Spam? No sé què entenen ells per Spam, jo no sabria dir si en vaig fer mai realment, però no crec que tant com perquè fos una falta molt greu. Ara, ells, sense donar exemples, m'han sotmès a tres suspensions, en cadascuna d'ella suspenent-me per més temps.

- ¿Tindries ganes de tornar a la Viquipèdia?
- Doncs mira: si no pot ser de la forma en que jo desitgi (ara, o bé en un futur diferent), no tornaré a la Viquipèdia. Que s'ho tinguin per dit. Participar en una web de tarannà més aviat dictatorial no fa per a mi. La enciclopèdia lliure pensa de sí mateixa el que sigui; jo tinc la meva pròpia crítica sobre ella. Que sigui una bona web no vol dir necessàriament, no té res a veure, amb que els qui l'administrin, o les lleis que tinguin, siguin (o no) de tarannà democràtic i participatiu.

- ¿Em passes la direcció on s'indica, amb detall, les condicions de retorn a la Viquipèdia?
- Sí, clar. És aquesta.

- La cancelació o modificació satisfactòria de la web Crom-el_Usuaris_indisciplinats, la retirada del vincle de La Stoa en la llista negra de la Viquipèdia, la permissivitat limitada però acceptable de propaganda... ¿No és demanar massa per fer-ho a curt plaç?
- A curt plaç potser sí; amb el pas de molt temps, tinc alguna esperança. Però, de moment, no retiro aquestes peticions. Veurem què passa en el futur. M'agraden més les utopies justes que les realitats injustes, si t'ho puc dir. No sóc gaire de talant conservador, mira. Sic.

- Suposem que la Viquipèdia no et dóna pas cap d'aquestes condicions i continua el silenci. ¿En quina data podries tornar, possiblement?
- Possiblement, tornaré allà quan pugui tornar a posar a votació l'eliminació de la pàgina "usuaris indisciplinats Cromel". Segons la llei viquipèdica, ho pots fer passats sis mesos. Veig poc probable que ho faci abans d'aquesta data, a menys que la Viquipèdia senti el cap i accepti negociar amb mi. Què hi farem.

- ¿La teva dimissió és temporal, indefinida, o eterna?
- Indefinida, indefinida; absolutament (està descrita específicament com a tal). Tot es veurà. Insisteixo en que depèn bastant de la reacció de la Viquipèdia (si és que n'hi acaba havent alguna) sobre les meves peticions.

- Sona com si et creguessis molt important, o un escriptor molt bo, com per fer totes aquestes peticions...
- Parlem seriosament. M'agradaria ser tant bo com això, però amb tota sinceritat: no arribo a aquest nivell. M'agradaria, clar, però hi ha el que hi ha, i jo no em miro pas gens al mirall creient-me cap espècie de gegant. Ara bé: m'agrada dissenyar projectes optimistes de futur, no m'agrada deixar-me desanimar.

- ¿Tens algun article (definició) interessant que podries publicar a la Viquipèdia, i que ho faries si renunciéssis a la dimissió, amb o sense les teves peticions satisfetes?
- Sí, uns quants. Perdona si no et faig una petita llista. Alguns en tinc, però a veure si parlem clar: jo no vull treballar gratis per a la Viquipèdia sense un benefici propagandístic mínim, jo no treballo gratis per a ningú "perquè sí i per molt que em maltracti". La Viquipèdia no pot donar-me un sub-rang de maltractat, perquè molt em temo que no se li ho vaig a acceptar. Que ho sàpiga tothom.

- ¿T'agrada la Viquipèdia catalana?
- Ja que m'ho preguntes, bastant. Està força bé. Per això, em sap molt de greu veure lo malament que tracta a les seves minories; i quan una part de la seva minoria sóc jo mateix, més que ho lamento. Què hi farem. El temps dirà.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.cosmos-stoer.cat
 
Autoentrevista a Crom sobre les seves relacions amb la Viquipèdia.
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» Autoentrevista a Crom sobre el DVG.

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
El Forumstoa: secció de fòrums de La Stoa. :: La Stoa i el Cosmos Stoer. :: Debat sobre el Cosmos Stoer: La Stoa, la Viquipèdia, el Forumstoa en general, i d'altres.-
Canviar a: