El Forumstoa: secció de fòrums de La Stoa.
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
El Forumstoa: secció de fòrums de La Stoa.

Els fòrums stoers de Forocatalan seran suprimits a mig plaç, potser en menys de tres mesos, en virtud d'una sentència legal stoera ja aprovada que no admet recursos. Demano la vostra comprensió en aquest tràmit legal i els seus efectes.
 
ÍndexCercarÚltimas imágenesRegistrar-seRegistrar-seIniciar Sessió

 

 "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.

Ir abajo 
4 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2
AutorMissatge
Maximum Bird




Nombre de missatges : 64
Data d'inscripció : 10/10/2008

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 12:57 am

Bona nit.


Em baso, en que de Sócrates no en tenim res escrit, i que només en tenim els llibres de Plató, una obra de teatre, i un escrit d'un historiador de l'època.
Tornar a dalt Ir abajo
Crom-el-nordic
Admin
Crom-el-nordic


Nombre de missatges : 948
Data d'inscripció : 25/05/2008
Edad : 47

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 1:09 am

Maximum Bird escrigué:
Bona nit.


Em baso, en que de Sócrates no en tenim res escrit, i que només en tenim els llibres de Plató, una obra de teatre, i un escrit d'un historiador de l'època.

T'oblides, amic meu, de les obres de Xenofont, així com de certa literatura socràtica (avui perduda) que segons algunes fonts existia (i de la que sembla que alguna cosa se n'ha conservat); i no oblidis que Aristòtil també deixà alguna anotació sobre Sòcrates (si bé, en aquest punt, l'estagirita té poca credibilitat com a font d'informació, per dir les coses tal i com són).

¿Per cert, d'aquesta obra de teatre, vols dir la d'Aristòfanes?
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.cosmos-stoer.cat
Maximum Bird




Nombre de missatges : 64
Data d'inscripció : 10/10/2008

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 11:19 am

Crom-el-nordic escrigué:
Maximum Bird escrigué:
Bona nit.


Em baso, en que de Sócrates no en tenim res escrit, i que només en tenim els llibres de Plató, una obra de teatre, i un escrit d'un historiador de l'època.

T'oblides, amic meu, de les obres de Xenofont, així com de certa literatura socràtica (avui perduda) que segons algunes fonts existia (i de la que sembla que alguna cosa se n'ha conservat); i no oblidis que Aristòtil també deixà alguna anotació sobre Sòcrates (si bé, en aquest punt, l'estagirita té poca credibilitat com a font d'informació, per dir les coses tal i com són).

¿Per cert, d'aquesta obra de teatre, vols dir la d'Aristòfanes?

Vejam, jo em referia a;

Llibres de Plató (Aistòtil diria que no conegué personalment a Sòcrates, i Plató l'usà de vegades per parlar a través de la seva persona, usan-lo com a màscara).

L'obra de Xenofont (l'historiador, geògraf de l'època) que no en diu gaire cosa, el menciona dient que va complir el seu deure militar, i poca cosa més eh..

i si, l'obra de teatre on Sòcrates queda ridiculitzat d'Aristòfanes.
Tornar a dalt Ir abajo
Crom-el-nordic
Admin
Crom-el-nordic


Nombre de missatges : 948
Data d'inscripció : 25/05/2008
Edad : 47

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 3:27 pm

Aristòtil és impossible que conegués a Sòcrates personalment; perquè quan morí Sòcrates, encara faltaven res menys que 15 anys per a que nasqués Aristòtil. Cronològicament, la coneixença de Sòcrates i Aristòtil és impossible. De fet, si Aristòtil deixà alguns apunts de Sòcrates, era per haver llegit o escoltat algunes persones que teníen coneixement del "tabà" d'Atenes.

En quan a Xenofont, en els Records de Sòcrates deixa algunes anotacions interessants, on es contradiu bastant amb Plató; i també Xenofont escrigué la seva pròpia Apologia de Sòcrates, que té semblances i diferències amb l'Apologia platònica.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.cosmos-stoer.cat
Maximum Bird




Nombre de missatges : 64
Data d'inscripció : 10/10/2008

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 4:37 pm

Crom-el-nordic escrigué:
Aristòtil és impossible que conegués a Sòcrates personalment; perquè quan morí Sòcrates, encara faltaven res menys que 15 anys per a que nasqués Aristòtil. Cronològicament, la coneixença de Sòcrates i Aristòtil és impossible. De fet, si Aristòtil deixà alguns apunts de Sòcrates, era per haver llegit o escoltat algunes persones que teníen coneixement del "tabà" d'Atenes.

En quan a Xenofont, en els Records de Sòcrates deixa algunes anotacions interessants, on es contradiu bastant amb Plató; i també Xenofont escrigué la seva pròpia Apologia de Sòcrates, que té semblances i diferències amb l'Apologia platònica.

ja ho sé.

sé molt de sócrates.

A la Xina, prop de la meva ciutat natal, hi ha una espècie de secta on segueixen "els dictats de la justícia", i nombren força a sócrates.
Tornar a dalt Ir abajo
Crom-el-nordic
Admin
Crom-el-nordic


Nombre de missatges : 948
Data d'inscripció : 25/05/2008
Edad : 47

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 6:35 pm

Maximum Bird escrigué:
Crom-el-nordic escrigué:
Aristòtil és impossible que conegués a Sòcrates personalment; perquè quan morí Sòcrates, encara faltaven res menys que 15 anys per a que nasqués Aristòtil. Cronològicament, la coneixença de Sòcrates i Aristòtil és impossible. De fet, si Aristòtil deixà alguns apunts de Sòcrates, era per haver llegit o escoltat algunes persones que teníen coneixement del "tabà" d'Atenes.

En quan a Xenofont, en els Records de Sòcrates deixa algunes anotacions interessants, on es contradiu bastant amb Plató; i també Xenofont escrigué la seva pròpia Apologia de Sòcrates, que té semblances i diferències amb l'Apologia platònica.

ja ho sé.

sé molt de sócrates.

A la Xina, prop de la meva ciutat natal, hi ha una espècie de secta on segueixen "els dictats de la justícia", i nombren força a sócrates.

Doncs et diré una cosa. Els sofistes, almenys alguns, tenen un concepte sobre el que és just i el que no. Protàgores, Transímac, Críties, i d'altres sofistes, tenen algun concepte sobre la justícia i sobre l'ordre social.

En canvi, una excepció probable és Gòrgies, qui, en la seva frase: "Res és, ni es pot conèixer, ni es pot comunicar als altres" (frase no textual), es pot deduir d'ell que practicà un fort escepticisme (almenys respecte a la ontologia).

No obstant, si bé Gòrgies no s'expressà sobre política, molts successors d'ell sí que ho feren clarament; entre ells, Polos.

També cal dir que alguns sofistes foren fortament demòcrates (especialment Protàgores), d'altres aristocràtics i autoritaris (entre ells, Crities i Transímac), i d'altres d'un tarannà tirant a lo apolític (especialment Gòrgies i Antifont).

Fins i tot hi ha un sofista que admet, sense renunciar a un cert relativisme, l'existència de déu; em refereixo a Hippies.

Potser sí que els escèptics de dècades posteriors sí que practicaren un pensament molt apolític... Però mantinc, entre altres coses, que la sofística i l'escepticisme pirrònic tenen diferències notables entre ells.

I, de moment, deixo aquí el rotllo. Ja teniu més informació sobre aquest tema.
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.cosmos-stoer.cat
Maximum Bird




Nombre de missatges : 64
Data d'inscripció : 10/10/2008

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 7:34 pm

Açò de górgies està extretr d'un llibre en el que desmuntava els arguments d'un filòsof anterior.. que es deia... mhmm deixa'm recordar...

Parmènides, pot ser?
Tornar a dalt Ir abajo
Crom-el-nordic
Admin
Crom-el-nordic


Nombre de missatges : 948
Data d'inscripció : 25/05/2008
Edad : 47

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 7:56 pm

Maximum Bird escrigué:
Açò de górgies està extretr d'un llibre en el que desmuntava els arguments d'un filòsof anterior.. que es deia... mhmm deixa'm recordar...

Parmènides, pot ser?

Doncs mira. Hi ha qui diu que Gòrgies fou un oient (o un lector) de les doctrines de Parmènides. En tot cas, sembla indubtable que les conegué. El que no dubta ningú és que Gòrgies fou alumne directe, en persona, d'Empèdocles (i tothom sap que Empèdocles sí que conegué indubtablement la doctrina de Parmènides).

No obstant, el relativisme de Gòrgies no és absolut del tot. En un punt (la teoria literària, i la divulgació d'aquesta en el món grec), Gòrgies no aplica un relativisme absolut. El relativisme de Gòrgies no és cap nihilisme antic. De fet, hi ha qui diu que l'escrit de Gòrgies "Elogi a Helena" fou el primer tractat sobre poesia, res menys.

Hi ha qui diu que Gòrgies era un predecessor del positivisme (moviment modern important format per A.Comte i altres pensadors), en el sentit que Gòrgies criticava la ontologia però defensava una visió positivista del món. Segons aquesta interpretació, la frase seria: "L'ésser (de Parmènides) no existeix (però la realitat sí que existeix, però com a fluent, no pas com a ésser immutable)".

La interpretació positivista de Gòrgies sembla improbable, però encara no s'ha demostrat que sigui falsa.

En tot cas, Sext Empíric afirma que Gòrgies va practicar un relativisme extrem, sense cap criteri de veritat. ¿Cap criteri de veritat de cap mena, o cap criteri de veritat universal? Sembla més probable la segona resposta: cap criteri de veritat universal (però sí veritats parcials).
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.cosmos-stoer.cat
Maximum Bird




Nombre de missatges : 64
Data d'inscripció : 10/10/2008

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 8:14 pm

El que has de fer és llegir tu les obres, i dexar-te estar dels comentaris de l'altre gent, i fer el etu propi.
Tornar a dalt Ir abajo
Crom-el-nordic
Admin
Crom-el-nordic


Nombre de missatges : 948
Data d'inscripció : 25/05/2008
Edad : 47

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDs Oct 11, 2008 8:36 pm

Maximum Bird escrigué:
El que has de fer és llegir tu les obres, i dexar-te estar dels comentaris de l'altre gent, i fer el etu propi.

Jo ja tinc escrit un llibre que aposto que et sorprendria... El seu nom: "El pacte social". (No te'l permetré llegir-lo fins que el tingui ja publicat).
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.cosmos-stoer.cat
Ex-amicdeCrom




Nombre de missatges : 67
Data d'inscripció : 16/07/2008

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDj Oct 16, 2008 4:43 pm

Crom-el-nordic escrigué:
Maximum Bird escrigué:
El que has de fer és llegir tu les obres, i dexar-te estar dels comentaris de l'altre gent, i fer el etu propi.

Jo ja tinc escrit un llibre que aposto que et sorprendria... El seu nom: "El pacte social". (No te'l permetré llegir-lo fins que el tingui ja publicat).

Si recordo que em vas dir que tractaria de videojocs entre altres coses.......... jocolor
Tornar a dalt Ir abajo
Crom-el-nordic
Admin
Crom-el-nordic


Nombre de missatges : 948
Data d'inscripció : 25/05/2008
Edad : 47

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDj Oct 16, 2008 5:31 pm

Ex-amicdeCrom escrigué:
Crom-el-nordic escrigué:
Maximum Bird escrigué:
El que has de fer és llegir tu les obres, i dexar-te estar dels comentaris de l'altre gent, i fer el etu propi.

Jo ja tinc escrit un llibre que aposto que et sorprendria... El seu nom: "El pacte social". (No te'l permetré llegir-lo fins que el tingui ja publicat).

Si recordo que em vas dir que tractaria de videojocs entre altres coses.......... jocolor

Em penso que tens mala memòria, palurdet...
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.cosmos-stoer.cat
Ex-amicdeCrom




Nombre de missatges : 67
Data d'inscripció : 16/07/2008

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDj Oct 16, 2008 5:34 pm

Crom-el-nordic escrigué:
Ex-amicdeCrom escrigué:
Crom-el-nordic escrigué:
Maximum Bird escrigué:
El que has de fer és llegir tu les obres, i dexar-te estar dels comentaris de l'altre gent, i fer el etu propi.

Jo ja tinc escrit un llibre que aposto que et sorprendria... El seu nom: "El pacte social". (No te'l permetré llegir-lo fins que el tingui ja publicat).

Si recordo que em vas dir que tractaria de videojocs entre altres coses.......... jocolor

Em penso que tens mala memòria, palurdet...

pER QUE EM FALTES AL RESPECTE?

tOTHOM HA VIST COM MAS DIT PALURDET !!!!

ON SON ARA ELS TEUS DRTES RESPECTE?

Estas cercant motiu per bannejarme i no tel donare au banegem per que si com a la resta
Tornar a dalt Ir abajo
Ex-amicdeCrom




Nombre de missatges : 67
Data d'inscripció : 16/07/2008

"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitimeDj Oct 16, 2008 5:35 pm

Crom-el-nordic escrigué:
Ex-amicdeCrom escrigué:
Crom-el-nordic escrigué:
Maximum Bird escrigué:
El que has de fer és llegir tu les obres, i dexar-te estar dels comentaris de l'altre gent, i fer el etu propi.

Jo ja tinc escrit un llibre que aposto que et sorprendria... El seu nom: "El pacte social". (No te'l permetré llegir-lo fins que el tingui ja publicat).

Si recordo que em vas dir que tractaria de videojocs entre altres coses.......... jocolor

Em penso que tens mala memòria, palurdet...

Segur que tinc mes estudis que tu ,per cert a veure si vas a la uni a estudia filo...
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.   "'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo. - Página 2 Icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
"'Els Països Catalans no existen"; un article de Fidalgo.
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 2Anar a pàgina : Previ  1, 2
 Temas similares
-
» D'aquests partits parlamentaris catalans, quin d'ells t'agrada?

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
El Forumstoa: secció de fòrums de La Stoa. :: Fòrum general. :: Política, societat i catalanisme-
Canviar a: